Annons:

Han lämnar SAS för Ticket

Misho Kapil har lämnat SAS Eurobonus för att bli ny marknadschef på Ticket Privatresor. Företrädaren fick ett prestigefyllt pris för sin insats, men Misho Kapil känner ingen press.

Din företrädare på Ticket, Anna Blomdell, utsågs till årets marknadschef i resebranschen. Känner du pressen?
– Haha, jag kanske borde det. Men Anna lämnade efter sig så många bra idéer som jag kommer kunna ta åt mig äran för, så jag känner mig inte så orolig.

Du har jobbat för SAS sedan 2007, vad har varit roligast?
– Att få vara delaktig i hela förvandlingen av Eurobonus från ett traditionellt bonusprogram för de allra mest frekventa resenärerna, till ett modernt lojalitetsprogram för alla som bor i Skandinavien.

Du heter Michael, men kallas nästan alltid Misho. Varför?
– Mina föräldrar kommer från Indien och Bulgarien, och mitt smeknamn är ett arv från min uppväxt i Bulgarien. Där är Misho ett ganska vanligt smeknamn för Michael, ungefär som deras variant av Micke.

Finns det någon som kallar dig Michael?
– Min fästmö när hon är arg.

Enligt Linkedin har du varit praktikant på FN, berätta!
– Åh, det var i min ungdom när jag fortfarande försökte rädda världen. Jag var på FN i New York i två månader och det var en otroligt spännande upplevelse. Men det är svårt att känna sig motiverad på jobbet när man är en liten kugge i en så stor och byråkratisk maskin. Numera väljer jag arbetsplatser där min insats faktiskt gör skillnad, och så försöker jag rädda världen på fritiden istället.

Nu när du kan vara ärlig, vilket är flygbranschens bästa bonusprogram?
– Haha, jag har fortfarande många vänner på SAS så jag får nog uttrycka mig försiktigt. Om man bor i Skandinavien är Eurobonus trots allt det absolut bästa bonusprogrammet. Men alla rutinerade resenärer ser ju till att ha minst ett bonuskort från varje flygallians.

Vad ser du mest fram emot att få göra på Ticket?
– Att ge Ticket en tydlig och unik position på marknaden. Det ska inte råda någon tvekan för kunderna vad de får för mervärde genom att boka resan hos oss, och det ska inte finnas någon tvekan för researrangörerna vad de får för mervärde genom att sälja sina resor genom oss.

Misho Kapil
Ålder: 35 år.
Bor: Vid Medborgarplatsen, Stockholm.
Familj: En fästmö och två systrar.
Aktuell: Ny marknadschef för Ticket Privatresor. Misho satt tidigare i ledningsgruppen för SAS Eurobonus med ansvar för programutveckling och partnerskap.

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024