Annons:

Lufthansa ska synas bättre i Sverige

- Lufthansa måste bli tydligare i Sverige. Resebyråerna och kunderna kräver det av oss, säger den nye Nordenchefen Hubert Frach.

Lufthansa ökar produktsupporten till företagskunder och resebyråer. Bland annat genom värvningen av KLM:s företagssäljare.
– Det är i första hand ett säljstöd till SAS försäljningsorganisation. För SAS säljare är det inte lätt att känna till och kunna förklara Lufthansas olika produkter och globala nätverk. Målet är att öka våra marknadsandelar i Skandinavien.
Samarbetet från 1998, där bolagen sköter den gemensamma försäljningen i respektive hemland, upphör inte. Hubert Frach är stolt över att Lufthansa behållit nästan samtliga linjer trots krisen.
– Vi har inte övergett destinationerna och lämna fältet fritt till konkurrenterna. Vår startsträcka blir därför kortare när konjunkturen vänder. Vi hoppas ta kunder från främst KLM och British Aiways.

Kommentarer är stängda.