Annons:

KLM drar tillbaka betalsamtal

I slutet av sommaren införde KLM en kostnad på 9 kronor samtalet till sitt cellcenter i de nordiska länderna. Nu drar flygbolaget tillbaka avgiften.
– Meningen var att vi skulle minska antalet onödiga samtal, som ”hur är vädret i Nigeria”, när vi införde betalavgiften. Men effekten blev också att flera svenska företag förbjöd sina anställda att ringa till oss. Andra klagade på att det försvårade möjligheten att nå KLM för ombokningar, säger marknadschefen Marco Redeker.
På grund av kundreaktionerna valde därför KLM att ta bort samtalsavgiften i Sverige och Danmark.
– Vi kunde aldrig förutse så skarpa reaktioner som vi fått här. I övriga länder, bland andra Finland och Norge, behåller vi betalnumret, säger Marco Redeker.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024