Annons:

Ny hotellboknings-central i Stockholm

Nybildade bolaget Stockholms Compagniet ska marknadsföra och sälja utvalda Stockholmshotell. I dag har ett 15-tal hotell anslutit sig till marknads- och hotellbokningscentralen, men målet är runt 50 i år.

– Vi ska förstärka hotellens egen säljverksamhet och marknadsföra dem bland annat hos resebyråer och på mässor, säger Johnny Gardsäter, en av grundarna till Stockholms Compagniet och även vd för TMS, där bolaget ingår.
Det nya jämfört med befintliga bokningsbolag i Stockholm är enligt Gardsäter att Stockholms Compagniet vänder sig till resebyråer och direktkunder medan övriga vänder sig till konsument eller säljer hotell i kombination med Stockholmskortet.
– Dessutom betalar kunderna direkt till hotellen. Vi kan fungera som ett ”comission clearing house” och hantera provisionsutbetalningar till agenter. Vi tjänar pengar genom att vi behåller en del av provisionen, hur mycket beror på volymerna, säger Johnny Gardsäter.
Bakom företaget står förutom Johnny Gardsäter även Udo Ulrich, som startat generalagentföretaget TMS, och Gerth Gardsäter, som under många år arbetat på
chefspositioner inom hotellbranschen i Stockholm.
Karin Starkman Ahlstedt

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024