Annons:

Nytt priskoncept för SAS

SAS introducerade ett nytt priskoncept på Europalinjerna i februari. Först ut var destinationerna Birmingham, Manchester, Amsterdam, Bryssel, Paris och Helsingfors. I april ska konceptet rullas ut även på övriga Europalinjer.

– Vi vill öka flexibiliteten, enkelheten och se till att det finns en logik inom prissättningen, vilket det inte alltid funnits tidigare. Konceptet påminner mycket om Scandinavian Direct som lanserades förra året i Skandinavien, säger Klaus Pedersen, direktör på Sales & Product Coordination Sverige.
Även på Europalinjerna ges nya möjligheter att åka fram och tillbaka över dagen, men det är färre prisnivåer än i Scandinavian Direct. På Europalinjerna kommer SAS att behålla två klasser.
– Flyglinjerna är längre än inom Skandinavien och inrikes och vi ser fortfarande en efterfrågan på business class i Europa.
I Business Class kommer det finnas två nivåer, den dyraste, som är helt flexibel, och en billigare med fyra dagars förköp. I turistklass kommer SAS att erbjuda en helt flexibel biljett och en med sju dagars förköp.
Karin Starkman Ahlstedt

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024