Annons:

SAS Light blir Snowflake

Flygbolaget SAS presenterade under onsdagen det nya namnet på sin lågprissatsning: Snowflake.

– Vi valde namnet Snowflake för att vi ville ha något poetiskt och fantasifullt.Namnet har kopplingar till Skandinavien och den gula färgen signalerar värme, som det finns gott om på de destinationer som vi flyger till, säger Eva-Karin Dahl, ansvarig för Snowflake,som fram tills nu gått under arbetsnamnet SAS Light.
Hittills har SAS sålt drygt 90 000 resor med Snowflake,vars flygningar startar den 30 mars. För priser mellan 580 och 1539 kronor (inklusive skatt och flygplatsavgifter) flyger lågprisbolaget till 19 destinationer från Stockholm och Köpenhamn.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024