Annons:

Snowflake bättre än prognosen

SAS lågkostnadssatsning Snowflake visar bättre siffror än förväntat.- Försäljningen har verkligen tagit fart och vi säljer som smör i solsken. Hittills har vi sålt över 170 000 biljetter. Det överträffat våra prognoser som skulle peka på ett 0-resultat för 2003, säger vd:n Eva-Karin Dahl.

Till vinterprogrammet, som startar den 27 oktober, kommer Snowflake att sätta in en femte Boeing.
– Nya destinationer blir Lyon i Frankrike och så tittar vi på några Mellanösterndestinationer.
Enligt Eva-Karin Dahl har kriget i Irak inte påverkat det nya lågkostnadsbolaget.
– Nej, vi har hela tiden flugit med fulla plan till Istanbul, säger hon.
I juni presenterar Snowflake sin egen direktförsäljningskanal. Hittills har de 170 000 biljetterna sålts via on-lineagenter (cirka 40 procent), SAS egen bokning ( 40 procent) och resebyråledet (20 procent).
On-lineagenterna debiterar kunden mellan 100 och 250 kronor för en biljett, SAS cellcenter tar ut en avgift på 250 kronor för en tur och returbokning.
ULF WALLIN

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024