Annons:

Radisson SAS certifierar personalen – inte lokalerna

1500 anställda på Radisson SAS ska under året genomgå en utbildning och bli certifierade specialister inom mötes- och eventområdet.

Utbildningen är en del av hotellkedjans exklusiva samarbete med den internationella organisationen för MPI, Meetings Professional International. Samtidigt satsar hotellkedjan på en nöjd-kund garanti för konfererande kunder.
– Mötessegmentet har tidigare varit negligerat trots att vi får en stor del, kanske 40-50 procent av gästerna, från konferenser, möten och events. Nu ska vi göra en uppryckning, säger Kristina Windset, informationsansvarig inom Radisson SAS.
Alla som berörs av konferenser på hotellen deltar i utbildningen. Tanken är att dessa ska bli konsulter och vägledare för mötesplanerarna och kunna hjälpa till att anpassa mötet efter dess syfte.
– För att kunna ge mötes-planerarna rätt hjälp har vi skräddarsytt utbildningen tillsammans med MPI. Även om lokaler och teknik är viktigt är det personliga mötet viktigare. Därför väljer vi att certifiera medarbetarna, säger Windset.
Hotellkoncernen har också tagit fram ett antal standards för möten och events som är kopplade till en ” nöjd gästgaranti” liknande den som finns inom övriga segment. Lever inte kedjan upp till utlovade kvalitéer får kunden pengarna tillbaka.
– Syftet med detta är att sätta så hård press på oss själva så att inte blir fel, säger Kristina Windset.
Karin Starkman Ahlstedt

Kommentarer är stängda.