Annons:

SAS väljer ett namn i Norge

SAS-koncernen kommer att samla all inrikestrafik i Norge under ett varumärke - antingen SAS eller Braathens - för att stärka sin konkurrenskraft mot lågprisbolagen Norwegian och Nordic Airlink.

Det skriver den norska affärstidningen Dagens Näringsliv. Till tidningen säger SAS informationsdirektör Hans Ollongren.
– Jag kan bekräfta att det finns en sådan plan och att vi arbetar intensivt med detta för ögonblicket. Utöver det kan jag inte kommentera något.
Enligt DN kommer det bara att finnas ett namn på SAS norska inrikestrafik innan vinterprogrammet träder i kraft i oktober.
Att avlägsna ett av de två namnen blir ett känsligt beslut för koncernledningen. Scandinavian är avgjort det mest kända och starkaste namnet internationellt och inom Skandinavien, medan Braathens är mycket välkänt i Norge och mer bekant för sin lågprisprofil.

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024