Annons:

SAS behåller callcenter i egen regi

SAS lägger ner sitt callcenter i Sundbyberg, där 80-100 personer mister sina jobb. Samtidigt behålls direktförsäljningen i egen regi i Örnsköldsvik, Östersund och Luleå.

Avtalet mellan SAS och facket innebär omfattande åtgärdspaket för de tre kvarvarande callcentren, där 220 personer arbetar för tillfället, för att halvera hanteringskostnaden för samtalen. Personalen ska bli mer effektiv och ta fler samtal, öppettiderna minskas, lönemodellen förändras och ledningsstrukturen ses över.
– Hotet var överhängande att SAS skulle lägga ut direktförsäljningen på en extern aktör med hälften så höga kostnader som vi. Vi är nöjda med att ha säkrat den i egen regi, men det är nu arbetet börjar, säger Tony Skopac, HTF klubbordförande i Örnsköldsvik.
Lennart Johansson, SAS försäljningschef i Sverige, är också nöjd med avtalet.
– Tack vare fackets förståelse för vår situation har vi ett avtal som gör oss konkurrenskraftiga på direktförsäljningsmarknaden, säger han i en pressrelease.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024