Annons:

Choice Hotels lanserar nya varumärken

Choice Hotels introducerar två nya hotellvarumärken på den nordiska marknaden och stuvar samtidigt om organisationen. De nuvarande fyra landscheferna blir i stället fem varumärkeschefer med resultatansvar för alla hotellen inom varje varumärke.

– Vi tror att fler varumärken är framtiden och att det kommer att tillföra fler hotell till kedjan. Därför bygger vi en organisation runt dessa brands, säger Choice Hotels norske vice vd Torgeir Silseth.
Dagens tre varumärken Comfort Hotel, Quality Hotel och Clarion Hotel kompletteras med Quality Hotel Resorts och Clarion Collection. Sverigechefen Katalin Paldeak blir ansvarig för de 9 Clarion-hotellen i Norden – 1 i Sverige, 1 i Köpenhamn samt 7 i Norge.
Quality Resort blir varumärket för hotell med ett speciellt brett aktivitetsutbud och närheten av större attraktioner. Selma Lagerlöf Sunne och Stenungsbaden är två svenska Choice-hotell som kommer att marknadsföras under det nya varumärket.
Ett antal av dagens svenska Comforthotell kommer att överföras till varumärket Clarion Collection – mindre affärshotell med fokus på individuell service. Dit hör Comfort Hotel Victoria i Jönköping.
Comfort Hotel blir ett mer utpräglat ”Bed & Breakfast-varumärke”.
Den stora omorganisationen innebär enligt Torgeir Silseth inga uppsägningar, dock förändrade arbetsuppgifter för anställda inom huvudkontorsfunktioner inom varje land. Svenska marknadsdirektören Lena Bülow ska exempelvis leda det nordiska arbetet mot den individuella leisuremarknaden.
– Däremot behåller vi lokala säljare som jobbar med de lokala varumärkena, säger Torgeir Silseth.

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024