Samtidigt fortsatte passagerartillväxten med 13 procent till 6,9 miljoner passagerare. Intäkterna ökade med 15 procent, medan enhetskostnaderna ökade 26 procent främst beroende på det höga bränslepriset.
Ryanair konstaterar också att yielden ligger i linje med motsvarande kvartal förra året och bättre än flygbolagets tidigare prognos där yielden i vinter beräknades sjunka 5-10 procent.
Enligt vd Michael O´Leary beror detta på att många av Ryanairs lågpriskonkurrenter minskat sin kapacitet under vintern, exempelvis tyska Hapag Lloyd Express, brittiska MyTravel Lite och holländska Basiq Air. Dessutom har lågprisbolagen Volare, Vbird och Air Polonia försatts i konkurs.
Niomånadersresultatet ökade med 6 procent till 2 147 miljoner kronor.
O´Leary är försiktig i sin helårsprognos, men tror att yielden kan bli 5 procent högre än föregående år och att Ryanair kommer att fortsätta att leverera de högsta nettomarginalerna bland Europas flygbolag.