Annons:

Succé för SAS nya lågprissatsning

SAS hade igår sålt 50 000 lågprisbiljetter sedan den nya inrikessatsningen lanserades fem dagar tidigare. "Det rasslade bara till. Vi hade tänkt berätta om den 10 000:e biljetten för 450 kronor men hann helt enkelt inte med. Den såldes redan första dagen."

Det berättar Anders Ehrling, vd för SAS Sverige, för Flygtorget.
Samtidigt som det nya biljettsystemet, en ny bokningssajt och en ny inrikesmeny infördes startades försäljningen av 300 000 lågprisbiljetter för 450 kronor på samtliga destinationer inrikes under detta år.
”Att kunna flyga billigare och enklare med SAS har helt tydligt varit efterlängtat. Gensvaret från passagerare, kunder och resebyråer har varit överväldigande,” säger Ehrling till Flygtorget.
Bolagets nya kommersiella kampanj, som startade igår, kommer att finnas med i tv, radio, tidningar, på Internet och utomhus.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024