Annons:

hallå därULF HERMANSSON SAMELL…

... som blir ny svensk marknadschef på Scandinavian Airlines.

Varför tog du jobbet?
– Flyg är en himla kul bransch. SAS är marknadsledande och har ett jätte-intressant varumärke.
Din företrädare gick i protest efter -konflikter med den danska varumärkesavdelningen. Kommer du att klara denna relation bättre?
– Under tiden på Fritids-resor skapade jag guide-lines för vårt varumärke. Då var jag den som tog andra i örat om de inte följde riktlinjerna. Jag hoppas kunna föra en bra dialog om hur man praktiskt använder sig av varumärket SAS.
Vad har du gjort -sedan du lämnade Fritids-resor?
– Jag har drivit ett bolag, Monitor, som bland annat spelat in reklamfilm. I vår har jag dessutom varit tillfällig vd för Inlandsbanan.
Blir det roligare -reklam för SAS än det här -planet som flyger fram och tillbaka över rutan?
– Du kommer att få se säljdrivande reklam, -vilket den reklam du talar om är. Den är enkel och konsekvent – och framför allt har den ett bra erbjudande.
Klipper du av dig hästsvansen när du -kommer till Sverigehuset på -Arlanda?
– Nej, det är himla bra folk som jobbar på SAS. Och -sådana vet att det är vad som finns inuti huvudet som räknas.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024