Annons:

Amerikanska flygresenärer mer missnöjda

Flygresenärerna i USA var mer missnöjda i fjol än året innan. Fler klagomål registrerades, fler fel i bagagehantering och fler förseningar är några av faktorerna.

De amerikanska flygbolagens kunder var både fler och mer missnöjda än tidigare i fjol. Mätt i förseningar, fel i hanteringen av bagage och klagomål från kunder gjorde flygbolagen sämre ifrån sig under 2005 jämfört med året före.
De amerikanska flygbolagen flög 642 miljoner passagerare i fjol. En ökning med 23 miljoner jämfört med året före.
Bland de 20 flygbolag som deltagit i undersökningen steg antalet klagomål från kunder med över 17 procent. Rapporter om felhanterat bagage steg med sex procent.
Andelen flyg som landade i tid, eller högst 15 minuter efter utsatt tid, sjönk från 78,1 procent år 2004 till förra årets 77,4 procent. I den ligan leder Hawaiian Airlines med 94,2 procent av alla flygningar i tid.
Den enda kategori inom vilken flygbolagen bättrade sig var andelen inställda flygningar. De amerikanska flygbolagen ställde in 1,9 procent av alla inrikesflygningar, att jämföra med 2,8 procent året före, enligt Travelmole.

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024