Grand Travel Award
  • Hem
  • >
  • Nyheter
  • >
  • Amerikanska flygresenärer mer missnöjda

Amerikanska flygresenärer mer missnöjda

Flygresenärerna i USA var mer missnöjda i fjol än året innan. Fler klagomål registrerades, fler fel i bagagehantering och fler förseningar är några av faktorerna.

Publicerad 2006-02-08 09:29

De amerikanska flygbolagens kunder var både fler och mer missnöjda än tidigare i fjol. Mätt i förseningar, fel i hanteringen av bagage och klagomål från kunder gjorde flygbolagen sämre ifrån sig under 2005 jämfört med året före.
De amerikanska flygbolagen flög 642 miljoner passagerare i fjol. En ökning med 23 miljoner jämfört med året före.
Bland de 20 flygbolag som deltagit i undersökningen steg antalet klagomål från kunder med över 17 procent. Rapporter om felhanterat bagage steg med sex procent.
Andelen flyg som landade i tid, eller högst 15 minuter efter utsatt tid, sjönk från 78,1 procent år 2004 till förra årets 77,4 procent. I den ligan leder Hawaiian Airlines med 94,2 procent av alla flygningar i tid.
Den enda kategori inom vilken flygbolagen bättrade sig var andelen inställda flygningar. De amerikanska flygbolagen ställde in 1,9 procent av alla inrikesflygningar, att jämföra med 2,8 procent året före, enligt Travelmole.
On
Off

0 kommentarer

SENASTE

Omröstning

  • Tjänar cheferna i resebranschen för mycket?

TravelNews kalendarium

April 2014
Mån Tis Ons Tors Fre Lör Sön
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4

  • Travel News nr 04

  • Travel News nr 03

  • Travel News nr 02

  • Travel News nr 12

  • Travel News nr 11

  • Travel News nr 10

  • Travel News nr 09