Annons:

Flygbolag får kritik för informationsbrist

En granskning från Konsumentverket visar att nästan alla flygbolag slarvar med att informera sina resenärer om deras rättigheter. 75 procent av de undersökta 15 flygbolagen slarvar med att sätta upp den information om resenärsrättigheter som ska finnas vis incheckningen. 70 procent slarvar med att dela ut skriftlig information.

SAS var det enda av flygbolagen som fick godkänt vid stickproven. Air France/KLM var näst bäst. Nordic Regional fick sämst betyg, enligt DI.
Enligt en EU-förordning från 2005 ska alla flygbolag informera passagerarna på flera olika sätt.

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024