Annons:

Storslam för Marriott i USA

Marriott Internationals varumärken står högst i kurs hos de reseansvariga på amerikanska företag. Det visar branschtidningen Business Travel News årliga ranking.

I upscalesegmentet blev det till och med en delad förstaplats för två Marriottvarumärken: JW Marriott Hotels och Marriott Hotels & Resorts. I mellanklasssegmentet knep Springhill by Marriott guldpokalen före Courtyard by Marriott. Där slog sig Hilton Garden Inn in på tredjeplatsen.
Framgångarna är enligt Marriott själva en följd av en stor genomgång av alla varumärken de senaste två åren.
– Vi har genomfört massvis av förändringar. Vi gick utanför branschen och anlitade de bästa innovationsrika bolagen för att skapa helt ny approach till hotellrumsdesign och de publika utrymmena, allt för att skapa en mer engagerande hotellupplevelse, säger Mike Jannini, som ansvarar för den globala varumärkesstrategin på Marriott till BTN.
I lyxsegmentet var dock inte Marriott i topp. Ritz-Carlton Hotels, som hör till Marriottkedjan, fick se sig slaget av Four Seasons Hotels.
Läs hela nyheten och hela tio-i- topplistan i Travel News senaste nummer som utkommer denna vecka.

Kommentarer är stängda.