Samarbetet startar i april och ska göra det lättare för resenärer att planera hela sin resa, från start till mål.
– Tillsammans binder vi ihop hela Sverige med resten av Europa och världen. Vi tar ett gemensamt ansvar vilket gynnar såväl näringslivet som privatpersoner, säger Peter Viinapuu, chef för SAS i Sverige.
Resegarantin innebär att om flyget eller tåget är försenat blir resenären ombokad och omhändertagen. SAS och SJ planerar också att framöver öppna en gemensam webbsida med det totala utbudet av flyg- och tågresor.
– Tillsammans binder vi ihop hela Sverige med resten av Europa och världen. Vi tar ett gemensamt ansvar vilket gynnar såväl näringslivet som privatpersoner, säger Peter Viinapuu, chef för SAS i Sverige.
Resegarantin innebär att om flyget eller tåget är försenat blir resenären ombokad och omhändertagen. SAS och SJ planerar också att framöver öppna en gemensam webbsida med det totala utbudet av flyg- och tågresor.