Annons:

KO överklagar också Ryanair-dom

Ryanair har redan överklagat domslutet som beordrar flygbolaget att ersätta två kunder med sammanlagt knappt 5 000 kronor. Nu överklagar också Konsumentombudsmannen.

Nyköpings tingsrätt beslutade att Ryanair ska betala tillbaka delar av de kostnader som två av flygbolagets kunder drabbats av efter en inställd flygning, enligt SVT Östnytt. Paret från Linköping fick själva ordna hemresa när deras flyg från Bryssel ställdes in och de endast fick information om att de kunde vänta till nästa avgång, tre dagar senare, eller lösa in biljetterna.
Flygningen ställdes in på grund av dåligt väder och att besättningen redan arbetat den högst tillåtna arbetstiden.
Ryanair hänvisar till att flygbolag frias från ansvar vid extraordinära händelser och överklagar därför. Konsumentombudsmannen är inte nöjd med att paret inte får tillbaka alla sina pengar och vill att Ryanair även ska stå för rättegångskostnaderna.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024