Annons:

Resia satsar på nya storkunder

Resia gör en satsning på större företag och offentliga verksamheter. Det sker i samarbete med TM-konsulten Fredrik Clerkestam.

– Fredrik fokuserar på teknik och processerna runt självbokning och Resia på det som är vår styrka, personlig och lokal service. Och vi tummar inte på vår grundfilosofi att värna om de mindre kunderna, säger Lars Hjort,produktchef affärsresor på Resia.
Resia är framgångsrikt bland mindre och medelstora företag, men ska nu konkurrera om större resekonton.
Genom samarbetet med Fredrik Clerkestam, som var med och utvecklade självbokningssystemet Arktis, förstärker Resia sin kompetens runt självbokning. Clerkestam har med partners inom konsultbolaget Agitor skapat den tekniska infrastrukturen, som omfattar självbokning med kopplingar till Amadeus, tåg och hotelltjänster, profildatabaser och reseportal. Agitor ansvarar också för implementering och utbildning, medan Resia ansvarar för all fulfilment, såsom telefonservice och biljettering.
– Det är viktigt att våra kunder verkligen vill investera den tid och de pengar som krävs för att lyckas med att driva resebokningar online Då har vi ett konkurrenskraftigt alternativ, säger Fredrik Clerkestam. E-handelsplattformen köps in direkt av kunden som en fristående teknisk lösning i förhållande till resebyrån, medan offentliga företag vanligtvis måste upphandla fulfillmenttjänster regelbundet.
I mars vann Resia och Agitor Umeå kommuns resekonto värt 20 miljoner. En resebyråkonkurrent har dock överklagat och en överprövningsprocess pågår hos länsrätten i Umeå.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024