Annons:

Hård kamp mellan Resia och Ticket i TN:s mystery shopping

Det blev en hård kamp mellan Resia och Ticket när Travel News tillsammans med Mystery Shoppingföretaget Better Business testade kundservicen hos tre resebyråer i Stockholm City.

I Travel News färska juninummer visas resultatet av mystery shoppingbesöken. Ticket, Resia och Resevaruhuset på Sveavägen i Stockholm var först ut att få påhälsning av anonyma kunder i den nya reportagesatsningen, som görs i samarbete med mystery shoppingföretaget Better Business.
Med minst möjliga marginal fick Resia högst poäng, 77 av maximalt 100, före Ticket, 76. Resevaruhuset fick 64. Genomgående för alla resebyråerna i testet var att det blev höga poäng när det gäller att bemöta kunderna. Däremot var de flesta sämre på att hitta förslag som fullt ut motsvarade kundens önskemål.  Merförsäljning var den största akilleshälen för resebyråerna.
Varje butik fick vardera fyra besök under månadsskiftet april/maj . Mystery shoppern från Better Business har agerat potentiell kund och besökte butikerna med önskemål på resa enligt ett från början färdigställt scenario. Bedömning gjordes från allt från skyltning, bemötande, produktkunskap till reseförslag till merförsäljning.
Läs hela testet och resultatet i Travel News juninummer. Nästa mystery shoppinguppdrag i Travel News och Better Business regi publiceras i oktober.

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024