Annons:

Oppositionen vill satsa på turism

I sin kommande skuggbudget vill oppositionen göra en satsning på besöksnäringen i Sverige.

Ökad marknadsföring av Sverige, inrättande av särskilda utbildningsprogram för besöksnäringen och ett strategiskt utvecklingsprogram. Så vill Vänsterpartiet, Miljöpartiet och Socialdemokraterna satsa på turismen i Sverige enligt den kommande skuggbudgeten.
Bara satsningen på marknadsföringen av Sverige som resmål skulle kosta 100 miljoner kronor utöver den nuvarande budgeten.
Sveriges Hotell- och Restaurangföretagare, SHR, är mycket positiva till förslaget.
– Att den politiska oppositionen de facto är beredd att satsa ytterligare 100 miljoner kronor på marknadsföring av Sverige som resmål är oerhört positivt, säger SHR:s vd Mats Hulth.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024