Annons:

Norwegian drar tillbaka saboterad kampanj

Efter ytterligare fall av massbokningar av biljetter stänger Norwegian kampanjen i förväg.

Norwegian ger nu upp sin kampanj med biljetter för en krona efter att fler massbokningar har upptäckts. Tidigare i veckan uppdagades det att anställda på konkurrenten Cimber Sterling hade köpte merparten av biljetterna, men aldrig planerat att använda dem.
 
På den första kampanjflygningens passagerarlista stod namn som Kalle Anka, drottning Margrethe och Norwegians egen chef Bjørn Kjos. Passagerarna dök förstås inte upp och flygbolaget fick flyga med endast 30 passagerare, skriver E24.
 
Cimber Sterlings juridiska direktör Axel Dyrgaard var en av dem som köpte flest biljetter. Enligt Norwegian köpte han 54 biljetter, själv säger han att han gjorde det privat.
 
Cimber Sterlings vd Jakob Krogsgaard förnekade att han visste om kuppen och skämtade först bort det hela.
– Om vi hade stått bakom aktionen skulle vi ha kommit till flygplatsen i Cimber Sterlings T-tröjor, sa han.
 
Men efter att flygbolagets styrelseordförande reagerat skickades ett nytt pressmeddelande ut av Krogsgaard, med en ursäkt.
 
Norwegian valde först att förlänga kampanjen, men under onsdagen kom fler falska beställningar in.
– Vi har upptäckt nya biljettköp som hindrar att de billiga biljetterna går till reella passagerare. Vi har inga skäl att tro att det handlar om anställda i Cimber Sterling denna gång, säger Anne Sissel Skånvik, informationschef på Norwegian.
Nu avblåser Norwegian kampanjen helt. 

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024