Annons:

American Express lanserar satsning på mindre och medelstora företag

American Express lanserar varumärket Axcent i en förstärkt satsning på mindre och medelstora företag.

Enligt Nordenchef Kaveh Atrak innebär det nya affärsreseerbjudandet bland annat ännu lägre priser för flyg och hotell samt att även mindre företag kan använda systemet Pre Trip Auditor, som automatiskt granskar resebokningar internt. Detta har varit en produkt som bara använts gentemot större företag.
– Vi är redan starka inom segmentet små och medelstora företag, inte minst i Sverige. Men i det affärsklimat som råder ser vi att det är de mindre företag som snabbast lämnar recessionen. Vi vill hjälpa dem i sin återhämtning med råd och support inom reseområdet. Sambandet mellan ett ökat resande och en ökning av ett företags intäkter är säkerställt och de som har tydliga affärsreseprogram får störst avkastning på resurser som satsas på resor och möten, säger Kaveh Atrak till Travel News.
American Express tror att det kommer att ske en återhämtning av affärsresandet i Sverige i år. De senaste veckorna har det skett en ökning av antalet affärsresebokningar.
– Vi kallar det ”det nya normalläget”. Vi kommer inte att nå 2007 eller början av 2008 års nivåer, eftersom tillväxten sker från mycket låga nivåer. Företagen kommer att resa mer i år, men är vaksamma på kostnaderna och väljer billigare flyg och hotell, säger Atrak.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024