Annons:

Miljonsatsning på varumärket Småland

Smålands Turism, Regionförbundet i Jönköpings län, Regionförbundet i Kalmar län och Destination Småland i Kronobergs län slår för första gången sina påsar ihop och satsar ett mångmiljonbelopp på det gemensamma varumärket Småland.

Projektets budget uppgår till nästan 17 miljoner kronor. Turismorganisationerna satsar tillsammans drygt 9,5 miljoner kronor under tre år från och med nästa år. Utöver det tillkommer pengar från EU:s regionala fond.
 
Projektet innebär en satsning på marknadsföring, kvalitetssäkring och kompetensutveckling.
– Genom samordning, offensiv marknadsföring och utveckling av länens turismföretag kan besöksnäringen nå nya mål och bidra ytterligare till tillväxt och sysselsättning, säger Lena Stävmo vd på AB Destination Småland.
 

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024