Genom samarbetet Atlantic++ har flygbolagen Air Canada, Lufthansa, United och Continental delat på intäkter, kostnader och linjenät mellan Nordamerika och Europa i omkring ett års tid, skriver Travel News Norge.
– Jag tror att vi kommer att ha en möjlighet nästa år till att ta upp nästa samarbetspartner. Samarbetet har varit en väldig succé hittills och givit en större resultateffekt än vi hade räknat med, säger Jeff Smisek, chef för sammanslagna United och Continental, till Finansavisen.
Även Lufthansa är positiva till fler medlemmar och ser en plats för SAS.
– Absolut. Principiellt skulle det vara bra att få med aktörer som SAS i ett samarbete som detta, säger Christoph Franz, Lufthansas kommande toppchef.
Om SAS skulle delta i samarbetet kommer det antagligen att innebära över 150 miljoner kronor i extra årlig omsättning.
– Hela året har vi förhandlat och ni har vi fått de flesta villkoren. Nu återstår det att se om detta avtal passar för SAS, säger SAS kommersiella direktör Robin Kamark.
– Jag tror att vi kommer att ha en möjlighet nästa år till att ta upp nästa samarbetspartner. Samarbetet har varit en väldig succé hittills och givit en större resultateffekt än vi hade räknat med, säger Jeff Smisek, chef för sammanslagna United och Continental, till Finansavisen.
Även Lufthansa är positiva till fler medlemmar och ser en plats för SAS.
– Absolut. Principiellt skulle det vara bra att få med aktörer som SAS i ett samarbete som detta, säger Christoph Franz, Lufthansas kommande toppchef.
Om SAS skulle delta i samarbetet kommer det antagligen att innebära över 150 miljoner kronor i extra årlig omsättning.
– Hela året har vi förhandlat och ni har vi fått de flesta villkoren. Nu återstår det att se om detta avtal passar för SAS, säger SAS kommersiella direktör Robin Kamark.