Annons:

SAS bröllopskampanj vinner pris

SAS kampanj Love is in the air, där ett samkönat par vann världens första bröllop i luften,  vinner pris för bästa webbkampanj.

Flightglobal har utsett SAS kampanj Love is in the air som Årets bästa webbkampanj vid sin utdelning av priset Webbies. Webbies-priserna hyllar flygbranschens bästa och smartaste webbaktiviteter.
 
Kampanjen beräknas ha nått över 150 miljoner människor världen över och 300 par tävlade om att bli det första samkönade paret att gifta sig under en flygning.
 
–  Bra strategier för marknadsföring av flygbranschen bygger på en lång rad framgångar. Det är först när man lyckats rikta in sig på flera nischmarknader med lyckat resultat som flygbolag lyckas fylla sina plan. Med den här kampanjen riktade SAS sig på ett föredömligt sätt till HBT-personer, en liten, men välberest grupp i samhället, för att visa hur vänlig sinnat företaget är mot denna specifika grupp, säger Shashank Nigam, domare i priskategorin och vd för Simpliflying.
 
– Framför allt för att det inte finns särskilt många flygbolag som är tillräckligt vågade för att ge sig in på den här marknaden på ett så markerat sätt. Genom att uppmana deltagarna till att skapa och ladda upp innehåll om sig själva och sedan be omgivningen att rösta på dem skapades en kult kring kampanjen. Den slutgiltiga framgångsfaktorn var den verkliga avslutningen av tävlingen i realtid. Återigen lyckades man tack vare sin avslutning tillföra något som ofta förbigås i onlinemarknadsföring. Sammantaget en föredömlig kampanj mot en nischmarknad.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Producent för grupp & konferens till Travel Service
Sista ansökningsdag:
18 april 2024
Affärsresesäljare till Travel Service
Sista ansökningsdag:
18 april 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024