Annons:

Ny studie ifrågasätter sociala medier

En ny undersökning ifrågasätter hur stor roll Facebook, Twitter och andra sociala sajter kan spela för resebranschen.

Enligt rapporten Mapping the Travel Mind, som skrivits av engelska Conrad Advertising, har inte de sociala medierna så stor nytta för resebranschen som man tidigare trott, skriver Travelmole.
 
När en konsument planerar en resa besöker den främst resebolags sajter och sajter där andra resenärer betygssatt resor. De sociala medierna, som Facebook och Twitter, finns alltså inte med i köpprocessen.
 
De främsta källorna för semesteridéer och -inspiration är fortfarande tv, tidningar och resedelar av de traditionella mediernas sajter enligt undersökningen.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024