Sedan hösten 2009 har Lufthansa, United Continental och Air Canada delat intäkter, kostnader och linjetider i sitt samarbete Atlantic++. Samarbetet har givit större effekt på flygbolagens omsättning än väntat. För SAS skulle motsvarande omsättningseffekt ge omkring 250 miljoner kronor i högre omsättning enligt beräkningar från Finansavisen, skriver Travel News Norge.
– Vi är i en mycket komplicerad förhandlingsprocess, men det går framåt. Samtalen handlar bland annat om principer för hur parterna ska betjäna kunderna i Skandinavien. Det är stora pengar, och starka intressen i detta, säger Robin Kamark, kommersiell direktör.
Atlantic++ har styrelsemöte i mitten av maj och SAS kan lämna sitt besked i samband med årsmötet den 11 april.
– Vi är i en mycket komplicerad förhandlingsprocess, men det går framåt. Samtalen handlar bland annat om principer för hur parterna ska betjäna kunderna i Skandinavien. Det är stora pengar, och starka intressen i detta, säger Robin Kamark, kommersiell direktör.
Atlantic++ har styrelsemöte i mitten av maj och SAS kan lämna sitt besked i samband med årsmötet den 11 april.