Han blir ansvarig för marknadskommunikation, analys och marknadsutveckling vid Swedavias flygplatser. Hans viktigaste uppgift blir att skapa fler direktflyglinjer till och från Sverige. På Visit Sweden var Persson Grip marknadskommunikationschef och är insatt i flygets betydelse för tillgängligheten till Sverige och hur destinationsutveckling och marknadsföring kan utvecklas på kort och lång sikt.
– Det internationella intresset för Sverige är rekordstört. Vi ska attrahera fler direktförbindelser så att fler kan besöka oss samtidigt som vårt näringsliv får bättre förbindelser gentemot omvärlden, säger han i en pressrelease.
Han tillträdde sin tjänst 7 augusti och kommer att ingå i Swedavias koncernledning.
– Det internationella intresset för Sverige är rekordstört. Vi ska attrahera fler direktförbindelser så att fler kan besöka oss samtidigt som vårt näringsliv får bättre förbindelser gentemot omvärlden, säger han i en pressrelease.
Han tillträdde sin tjänst 7 augusti och kommer att ingå i Swedavias koncernledning.