I augusti var 93,84 procent av SAS alla flygningar i tid och därmed bäst i kategorin för de större flygbolagen, det vill säga med minst 30 000 avgångar per år.
Snittet för europeiska flygbolag är 81,2 procent enligt statistik från Flightstats.
– SAS fortsätter att leva upp till vårt löfte att ta hand om våra kunders tid på bästa sätt. Ett punktlighetsrekord som vi är otroligt stolta över stärker vår kontinuerliga position som Europas punktligaste flygbolag sedan flera år tillbaka och är också en viktig förklaring till att vår kundnöjdhet är den bästa på elva år, säger Rickard Gustafson, koncernchef i SAS.
Snittet för europeiska flygbolag är 81,2 procent enligt statistik från Flightstats.
– SAS fortsätter att leva upp till vårt löfte att ta hand om våra kunders tid på bästa sätt. Ett punktlighetsrekord som vi är otroligt stolta över stärker vår kontinuerliga position som Europas punktligaste flygbolag sedan flera år tillbaka och är också en viktig förklaring till att vår kundnöjdhet är den bästa på elva år, säger Rickard Gustafson, koncernchef i SAS.