Annons:

Accor lanserar nya varumärken

All Seasons och Etap Hotel försvinner och två nya Ibis-varumärken lanseras när Accor satsar på ny varumärkesstrategi.

Ibis fortsätter att vara Ibis, men All Seasons blir Ibis Styles och Etap Hotel blir Ibis Budget. Det är resultatet av Accors nya strategi inom ekonomihotellsegmentet.
 
– Jag har beslutat att ifrågasätta några av grundstenarna i vår affärsmodell – förändring är inte ett val, det är en nödvändighet. Den första delen av projektet handlar om ekonomihotellsegmentet. Med vår ledande ställning internationellt kommer vårt utbud av ekonomihotell att utgå ifrån varumärket Ibis, som är ett välkänt varumärke världen över. Det betyder att Ibis, All seasons och Etap hotel tillsammans bildar tre starka, innovativa och moderna varumärken: Ibis, Ibis styles och Ibis budget. Ibis är nu en hörnsten i vår portfölj av ekonomihotell, säger Denis Hennequin, Accors styrelseordförande och vd.
 
Implementeringen av de nya varumärkena kommer att slutföras i början av 2013. 

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024