Annons:

”Undvik förorter” ska locka fler flygbolag till Sverige

Swedavia ska locka fler stora interkontinentala flyg till Sverige med kampanjen ”Avoid suburbs”.

Sverige och Arlanda har svårt att attrahera större interkontinentala flygförbindelser, trots att den största marknaden av resenärer i Skandinavien finns här. Många resenärer kommer i stället till Stockholm via andra skandinaviska flygplatser, vilket Swedavia kallar förorter, alltså suburbs.
 
Den nya kampanjen med budskapet ”Undvik förorter” ska nu lanseras för att locka fler stora flyglinjer till Arlanda.
– Sverige är Skandinaviens hjärta med störst ekonomi, antal besökande och en blomstrande besöksnäring och vi måste våga lyfta fram det i vår internationella marknadsföring. Vi ska dra fördelar av att vara störst, inte be om ursäkt för det, säger Michael Persson Gripkow, marknadsdirektör Swedavia.
 
Kampanjen består av en utställning på Arlanda, med världens största Ipad. Annonser i tryck och webb samt aktiviteter i sociala medier ska komplettera marknadsföringen.

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024