Annons:

Air China samarbetar med asiatiska restauranger i ny kampanj

Air China kombinerar smaklökar och sociala medier i en ny svensk marknadsföringskampanj.

Stockholmare som checkar in på någon av 17 asiatiska restauranger via Facebook deltar i en utlottning av 24 flygresor som finns i potten, en varje vecka. Villkoret är dock att de motiverar vid incheckningen varför de ska vinna en resa . Den publiceras på Air Chinas svenska Facebooksida, där sedan den mest populära motiveringen under veckan vinner. Det är inte heller enbart kinesiska restauranger som deltar i kampanjen utan även japanska och andra asiatiska matställen.
– Samarbetet med olika asiatiska restauranger är för att tydliggöra och visa att Air China flyger till hela Asien, inte bara Kina, vilket är ett vanligt missförstånd, säger marknadsansvarig Christian Häggström i Sverige.
Air China trafikerar linjen Stockholm-Peking och är det enda flygbolag som har svensk direktlinje till Kina sedan SAS lade ner sin Pekinglinje 2009.

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024