Annons:

Europeiska lanserar Sveriges första 404-kampanj på Twitter

Europeiska låter användare felsöka sin nya sajt i en kampanj.

Försäkringsbolaget Europeiska lanserade sin nya sajt i slutet av september och tar nu hjälp av användarna för att testa sajten. I en så kallad 404-kampanj uppmuntras användarna att skicka in buggar eller förbättringsförslag.
 
De kunder som hänvisas till ett felmeddelande, en så kallad 404-sida, uppmanas att rapportera in felet eller lämna ett förbättringsförslag och att de i gengäld då kan vinna priser.
 
– Med den här kampanjen vill vi försöka vända frustrationen man känner när man hamnar på en 404-sida till något positivt, samtidigt som vi fångar upp felen på ett lite roligare sätt, säger Anna Nilsson, content manager på Europeiska.
Kampanjen håller på en månad, sedan väljer Europeiska ut de bästa förslagen till en omröstningsperiod. Under två veckor är det fritt fram att rösta på det förslag man tycker är bäst och det förslag som får flest röster kommer sedan att genomföras. Det bästa förslaget belönas med ett resepresentkort eller 404 glassar. Den som väljer att twittra ut sitt förslag har chans att vinna både resan och glassarna.
 
Både kampanjen och webbplatsen är framtagen tillsammans med webbyrån Daytona.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024