Annons:

Missa inte SAS koncernchef och Tripadvisor på TN Studio 28 nov – anmäl dig nu!

Anmäl dig till höstens Travel News Studio 28 november! Temat är Förändring för att överleva, där SAS koncernchef Rickard Gustafson och Thomas Bangert från Tripadvisor är några av huvudtalarna.

Förra höstens Travel News Studio på Sheraton i Stockholm blev en succé. Därför bjuder Travel News åter in resebranschens nyckelpersoner till ett halvdagsseminarium 28 november med lunch under temat Förändra för att överleva.
– Förändringarna går med blixtens hastighet i resebranschen. Att ständigt förändra sig är ett överlevnadsvillkor, men ställer höga krav på både chefer och medarbetare. Jag är så stolt att vi lyckats samla så spännande talare och en spetsig och namnkunnig branschpanel, säger Katarina Myrberg, chefredaktör för Travel News.
Både SAS och Tripadvisor är exempel på aktörer som är en del av den snabba utveckling inom resebranschen. SAS har med nye vd:n Rickard Gustafson lagt en strategi som ska göra att SAS tar tillbaka initiativet i marknaden. Om denna resa och sin egen erfarenhet från näringslivet om förändringar talar han öppenhjärtligt med branschen om under TN Studios första del, efter den inledande lunchen.
–Rickard bokade till och med om i almanackan för att vara med. Det här är en fantastisk chans för alla som jobbar i resebranschen att höra honom live, ställa frågor samt mingla med honom i kaffepausen, säger Katarina Myrberg.
På scen efter Rickard Gustafson kommer Thomas Bangert, influgen från London från Tripadvisors huvudkontor. Han är Head of Display för Tripadvisor, världens största resesajt. Med över 50 miljoner användarrecensioner och 15 miljoner besökare per månad har Tripadvisor tvingat fram förändrade beteenden hos resaktörerna. Sajten är det främsta exemplet inom reseindustrin på konsumenternas nya makt.
– Förändring är ett riktigt ledord för oss på Tripadvisor. Det enda som är konstant hos oss är just förändring, säger han.
Efter kaffepaus med ett dignande fikabord är det dags för ”Branschsnillen spekulerar”, där tre välkända branschföreträdare resonerar runt temat förändring i resebranschen. Martin Creydt, affärsutvecklingschef på Scandic, Travel News uppskattade krönikör internetstrateg Ulrika Rudqvist på Hilanders och internetresebyrå Flygstolens vd Linda Bjernstål  diskuterar tillsammans med publiken och dagens moderator Lennart Paulsson.
Sist ut bland dagens huvudtalare är Thomas Lundqvist, ledarskapskonsult på Brainscan och tidigare vd på Junibacken. Han har gjort sig känd för sina böcker om biologiskt ledarskap och kunskaper hur man praktiskt får medarbetarna att bejaka och acceptera förändring – frågan som många chefer grubblat sig gråhåriga över, eftersom 8 av 10 personer  tycker att den bra dag är en dag som inte inneburit några förändringar. Under eftermiddagen sker även utlottning av resa och hotellvistelse i Europa med SAS och Sheraton.
Hela eftermiddagen ger stora möjligheter till nätverkande med branschkolleger, inte minst vid det avslutande vinminglet som inleds kl 17.
Travel News Studio kostar 1 495 kronor exklusive moms. I priset ingår förutom seminarium även lunch, smarrig fika och vinmingel. Dessutom ingår en helårsprenumeration på Travel News ( värde 559 SEK), som även kan ges bort till kollega. Om tre personer anmäler sig samtidigt till seminariet ges rabatt och priset är då 1 195 kronor exklusive moms per person.
Sponsorer för höstens Travel News Studio är Sheraton Hotel, Big Travel och The Card.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024