Annons:

Tripadvisor försöker blidka arga hotellägare

Tripadvisor öppnar en särskild kundtjänstavdelning för arga hotellägare efter kritik i England.

Kritiken mot sajten från hotellägare hårdnar i England. Hotellägarna menar att sajten på ett orättvist sätt skadar deras rykte. Den brittiska myndigheten Advertising Standards Authority utreder ett klagomål om mängden ärekränkande kommentarer på sajten Tripadvisor och en brittisk hotellägare planerar att stämma sajten för förtal, skriver Travelmole.
 
Tripadvisor skapar en särskild avdelning i sin kundtjänst för att hjälpa företagarna via ett särskilt telefonnummer. Hotellägare som anser att sajtens användare har skrivit orättvisa eller ärekränkande kommentarer kan ringa till telefonlinjen för att klaga.
 
Missa inte chansen att höra Thomas Bangert, Head of Display, för Tripadvisor i Europa som deltar i Travel News Studios halvdagsseminarium 28 november på Sheraton Hotel Stockholm. Där bemöter han bland annat kritiken från hotellägare och berättar om deras kommande storsatsning på Skandinavien. Anmäl dig till seminariet här.

Kommentarer är stängda.