Annons:

Rezidor lanserar Strategi 2015

Rezidor Hotel Group ska öka sin marginal med hjälp av sitt nya strategiprogram.

Strategi 2015 ska ge Rezidor Hotel Group mellan 6 och 8 procentenheter högre ebitda-marginal till år 2015.
– Vårt huvudsakliga fokus är att förbättra lönsamheten, både i absoluta tal och i förhållande till branschen. I den nuvarande makroekonoiska situationen måste vi fokusera på det vi själva kan kontrollera och jag är övertygad om att vi kommer kunna förbättra våra underliggande marginaler under de kommande åren samtidigt som vi fortsätter med strategin att växa asset-light, det vill säga med management- och franchiseavtal, säger Rezidors vd och koncernchef Kurt Ritter.
 
– Ett viktigt element är ökat fokus på intäktsgenerering, delvis genom att tillvarata synergier med vår partner och varumärkesägare Carlson. Utöver olika initiativ för att öka intäkterna så kommer vi fokusera på att växa företagets intäkter från hotell under management- och franchiseavtal samt kostnadsbesparingar. Företaget har även etablerat en separat asset management-funktion med uppgift att optimera den nuvarande portföljen av hyresavtal, för att öka lönsamheten och minska företagets hävstång, säger Ritter.

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Affärsresesäljare till Travel Service
Sista ansökningsdag:
18 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Producent för grupp & konferens till Travel Service
Sista ansökningsdag:
18 april 2024