Annons:

SJ får sämre betyg än Ryanair av svenskarna

SJ får det allra sämsta omdömet av transportbolagen när svenskarna sätter betyg. Trots att Ryanair är överlägset sämst inom flyget är det ett relativt stort glapp ner till SJ.

SJ får sänkt betyg av sina kunder för tredje året i rad i Svenskt Kvalitetsindex. Årets betyg på 51,3 är det lägsta under 2000-talet för SJ. Det är återigen punktligheten som får bottenbetyg, men även informationen kring själva resan får dåliga betyg, både i allmänhet och i samband med störningar. SJ toppar också listan över klagomål. Närmare var fjärde kund säger sig ha klagat på bolaget.
 
Bland flygbolagen får Sverigeflyg och Malmö Aviation högst nöjdhetsbetyg, med 72,6 respektive 72,5, men avståndet till SAS har minskat under året. Både Sverigeflygs och Malmö Aviations nöjdhetsbetyg har sjunkit sedan i fjol, medan SAS betyg har ökat till 68,9. Inrikesflyget som helhet har ökat i kundnöjdhet under de senaste sju åren, från 63,9 år 2005 till 69,2 i år.
 
Av de utländska flygbolagen får Ryanair klart sämst betyg med 56,3, medan Norwegian hamnar i topp med 69,4.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024