Annons:

Ryanair struntar i ARN

Ryanair struntar i Allmänna reklamationsnämndens beslut om kompensation till kunder i 49 av 84 fall.

Under åren 2005 till 2010 fick kunder helt eller delvis rätt mot Ryanair i 84 stycken tvister som avgjorts av Allmänna reklamationsnämnden, ARN. Men i hela 49 av dessa fall struntade Ryanair i att ge sina kunder kompensation. Det visar en genomgång som Rapport har gjort, skriver DN.

Under samma period följde SAS samtliga beslut av ARN och betalade kompensation till sina kunder.

– Det får stå för dem, det är idiotiskt av SAS att följa ARN:s rekommendationer, säger Ryanairs kommunikationschef Stephen McNamara.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024