Annons:

Fritidsresor och SJ får beröm av Sveriges kommunikatörer

Fritidsresors Lottie Knutson är bäst på kommunikation i kris, på grund av hanteringen av tsunamikatastrofen i Thailand 2004. Näst bäst är SJ som kommunicerar snabbt, tydligt och ärligt till sina kunder i krissituationer enligt landets kommunikatörer.

När Sveriges kommunikatörer svarade på en undersökning om kommunikation i kristider var Fritidsresors, och framför allt Lottie Knutsons, hantering av tsunamikatastofen i Thailand 2004 det goda exempel som majoriteten pekade ut.
– Det har gått ett antal år sedan nu, men respondenterna minns fortfarande hur Fritidsresor hanterade den fruktansvärda tsunamikatastrofen i Sydostasien 2004. Företagets snabba agerande med saklig och kontinuerlig information till anhöriga och media, gjorde att Fritidsresor tidigt etablerade en position som den mest seriösa informationskällan i det kaos som rådde. Lottie Knutson lyckades i denna svåra stund förmedla en känsla av styrka, värme och medmänsklighet som imponerat på många, säger Christina Hammer, delägare Hammer & Hanborg som genomförde undersökningen.
På andra plats placerar kommunikatörerna SJ. Det är alltså det näst bästa svenska företaget inom kriskommunikation. SJ:s respons har varit snabb, effektiv, ärlig, öppen och tydlig, menar kommunikatörerna.
På tredje plats utnämns Saab för Victor Mullers förmåga att entusiasmera och hålla hoppet uppe hos anställda och leverantörer tills det slutligen inte länge gick och företaget försattes i konkurs.

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024