Annons:

Norwegian lanserar nytt reklamkoncept med Mikael Rickfors

Med Mikael Rickfors och slagorden "Mest vingar för pengarna" lanserar Norwegian en ny reklamkampanj.

Mikael Rickfors har huvudrollen i Norwegians nya reklamfilmer vars slagord är ”Mest vingar för pengarna”.
– Vår lågprisposition är tydlig på den svenska marknaden och syftet med det nya konceptet är att visa att hos oss betyder lågt pris inte låg service. Hos oss får man en bra upplevelse ombord med hög kvalitet i nya flygplan, säger marknadschef Sara Camursoy.
Den första etappen av kampanjen består av ett antal filmer samt annonser i tryck och webb. Under våren följer ytterligare filmer. Konceptet är utvecklat med Norwegians nya reklambyrå Garbergs.
– Att kommunicera Norwegians affärsidé; låprisflyg med hög kvalitet, sammanfattade vi i löftet ”Mest vingar för pengarna”. Det kändes då naturligt att spegla det genom en person som efter livslångt turnerande ställer krav på sitt flygande och får man väl lov att säga är landets meste expert på vingar för pengarna: Mikael Rickfors, säger Johan van der Schoot, copywriter på Garbergs.
– Jag har ju fått frågan om låten många gånger, men aldrig känt att det stämt helt. Nu kändes det klockrent. Det gick inte att säga annat än ja. Låten stämmer med produkten och jag gillade idéerna direkt, säger Mikael Rickfors.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024