Annons:

Flygbolaget som googlar sina passagerare

British Airways googlar numera sina viktigaste kunder och ger personalen information om dem före varje flygning.

British Airways vill lära känna sina viktigaste passagerare bättre och har därför börjat googla dem. Informationen om VIP-resenärerna samlas i en databas och skickas ut till personalen så fort att kunden ska flyga, skriver USA Today enligt SvD.
Enligt uppgifter har flygbolaget köpt cirka 2 000 surfplattor för att personalen ska kunna samla in information och bilder på VIP-passagerarna.
– Vi startade programmet för att visa kunderna att vi kommer ihåg dem. Informationen för det möjligt för oss att känna igen dem och tillmötesgå deras behov, säger Simon Talling-Smith, vice ordförande för British Airways.
Passagerare som inte vill bli kartlagda har kritiserat det nya greppet och säger att de frivilligt kan lämna den information de vill att flygbolaget ska ha om dem. British Airways svarar att informationen bara är för internt bruk och för att ge bättre service till de trognaste kunderna.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024