Annons:

Radisson Blu lanserar nytt mötes- och konferenskoncept

Radisson Blu lanserar det nya mötes- och konferenskoncept Experience Meetings på 255 av sina hotell.

Experience Meetings lanseras i Europa, Mellanöstern och Afrika. Sammanlagt omfattar det drygt 2 200 möteslokaler. Radisson Blu har utbildat mer än 10 000 anställda i det nya möteskonceptet. 

– Med Experience Meetings-konceptet sätter vi en ny enhetlig standard för både produkter och tjänster som vi erbjuder mötes- och konferenskunder. Vi kommer också att fortsätta se över nya sätt att säkerställa mötesplanering för ett optimalt arrangemang från första kontakt till den avslutande utvärderingen, säger Jan Petter Eilertsen, Regional Director, Sverige, Carlson Rezidor Hotel Group. 

Konceptet innefattar bland annat:


– Nya webbsidor med möjlighet att planera och boka möten, med bland annat en interaktiv sökmotor och 3D-översikt över lokalen. 
– Brain Box break Out Room, en möteslokal med flyttbara fåtöljer, mjuka kuddar och flyttbara väggar att skriva på. 
– Kostnadsfritt och trådlöst internet med snabb uppkoppling för alla mötesdeltagare. 
– Brain Food, mat och dryck som ger energi, stabilt blodsocker och ser till att alla mötesdeltagare är aktiva och alerta genom hela mötet. Konceptet togs fram i Skandinavien 2010 och kommer att implementeras på samtliga Radisson Blu-hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika.
– Club Carlson for Planners, ett förmånsprogram där du kan tjäna bonuspoäng på dina möten som sedan kan lösas in mot hotellövernattningar, middagar och spabehandlingar. 
– Kostnadsfri koldioxidkompensation (CO2 offset) på alla möten och konferenser. 

Kommentarer är stängda.