Annons:

Visit Swedens Twitterkampanj vinner 100-wattaren

Curators of Sweden, Visit Swedens kampanj där medborgare får representera Sverige på Twitter, vann i går kväll reklampriset 100-wattaren.

Det är ett år sedan Svenska institutet och Visit Sweden överlät Sveriges officiella Twitterkonto, @sweden, till medborgarna. Twitterinitiativet Curators of Sweden har redan vunnit 24 nationella och internationella prestigefyllda priser. Det har bland annat vunnit guld- och silverägg på svenska Guldäggetgalan, Clio Awards och Grand Prix i Cannes Lion.
I går kväll vann kampanjen dessutom två priser i kommunikationstävlingen 100-wattaren. Curators of Sweden var nominerat i kategorierna Internationellt och Smart och vann förstapris i båda.
– Curators of Sweden är ett initiativ som inte bara visar på svensk progressivitet – utan bevisar det. Det har skapat en kärnfull dialog med målgruppen samtidigt som initiativet i sig manifesterar viktiga kärnvärden som Sverige bygger på: tolerans, transparens och yttrandefrihet, säger Frida Roberts, chef för Enheten för kommunikation på Svenska Institutet.
Priset delas ut av Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024