Annons:

Viking Line ska plocka gäster från krogen

I nästa vecka startar Viking Lines nya kampanj för att marknadsföra kryssningar som ett alternativ till den klassiska utekvällen.

”Har du förlorat din inre Viking?” Så lyder Viking Lines budskap i kampanjen som går upp i nästa vecka på Facebook. Målgruppen är framför allt kvinnor kring 35 år och detta är rederiets första Facebookkampanj någonsin. Bakom reklamsatsningen står byrån Patchwork.

– Viking Line är ett spännande varumärke att jobba med och vi är förstås stolta över förtroende. Kampanjen blir en viktig del i företagets strategi att etablera sig som ett alternativ till en vanlig utekväll. Samtidigt så gläds vi alltid åt en kund som inser både nyttan och potentialen med en seriös satsning på sociala medier, säger Emma Blom, vd på Patchwork, till Resumé.

– 2013 blir året då Viking Line börjar satsa på sociala medier på riktigt och vi tror att Facebook är helt rätt kanal för denna kampanj. Patchwork har varit lyhörda för våra önskemål och de förstår vårt varumärke och vad vi vill göra med det, säger Niklas Zhovnartsuk, marknadschef på Viking Line.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024