Annons:

Jämtländsk gastronomi i internationell satsning

I höst ska jämtländska matupplevelser och livsstil lyftas i en internationell satsning.

Som ett led i detta lanseras den första engelskspråkiga versionen av magasinet Gastronomy. I höst medverkar länet i ett samarbete med VisitSweden under namnet ”Try Swedish” i London, med tanke om att nästa år gå vidare ut i Europa.

– Jämtland Härjedalen är en av de främsta matregionerna i Sverige. Vi blir allt mer kända på den internationella marknaden, vårt län gästas i allt större omfattning av matskribenter och nu får vi möjlighet att visa upp våra matupplevelser och vårt mathantverk för såväl inbitna foodies som för turister som helt enkelt gillar bra mat, Mårten Wikner, projektledare för Gastronomy Jämtland Härjedalen.

– Jämtland Härjedalen svarar upp mot den globala trenden med efterfrågan på enkla, naturliga, lokala och nya smakupplevelser. Det finns en dragningskraft i kopplingen mellan svenska naturliga råvaror, de kreativa kockarna och de upplevelser som ert län har att erbjuda, säger Ami Hovstadius, projektledare för ”Sverige – det nya matlandet” på VisitSweden.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024