Hasan Syed hade rest i business class den med British Airways den 3 september och när hans väska inte dök upp på bagagebandet blev han så arg att han vände sig till sociala medier och skrev att flygbolaget inte kan hantera sitt bagage, enligt tnooz.com. Att klaga på kundservicen är det vanligaste inläggen på Twitter och sociala medier hos företag, men Syed tog det hela ett steg längre och köpte en banner på British Airways Twittersida, så att alla besökare möttes av hans klagomål när de gick in på sidan. Snart började övriga besökare ställa frågor till Syed om hur mycket annonsen hade kostat honom. Han svarade inte på frågan först, utan skrev att ”det handlar inte om pengarna, jag tänker köpa bannerplats tills British Airways fixar den här röran”.
British Airways har två Twitterkonton, ett globalt och ett för den amerikanska marknaden, men dessa är bara bemannade under arbetstid. Först åtta timmar efter Syeds kupp svarade flygbolaget på hans tweet.
Till slut svarade även Syed på hur mycket annonsen har kostat honom – 1 000 dollar, ungefär 6 635 kronor.