Annons:

Oljud – hotellgästernas största klagan

För hotellgäster i storstäder är oväsen det vanligaste klagomålet följt av icke-fungerande hotellhissar.

Det visar en analys av onlinerecensioner för mer än 5 600 hotell i 20 stora turistorter som ratinganalysföretaget ReviewPro genomfört.

I 19 av de 20 analyserade turistdestinationerna klagar hotellgästerna mest på oljud. Enda undantaget är hotellgäster i Kapstaden i Sydafrika. Hotellhissar är det näst vanliga klagomålet, följt av lukt. Även negativa referenser till luftkonditionering och värmesystem hamnar högt upp på listan. Sådana klagomål är mer än dubbelt så vanliga än negativa recensioner om internet på hotellet.

ReviewPro har analyserat gästrecensioner från mer än 100 recensionssajter som Tripadvisor, Booking.com och HolidayCheck.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024