Annons:

Ryanair vill bli snällare

Ryanair har blivit framröstat som det bolag med sämst kundservice. Nu ska flygbolaget tillsätta två nya tjänster som ska bidra till en mjukare framtoning.

Ryanairs vd Michael O’Leary kritiserades av aktieägarna i förra månaden för flygbolaget uppfattas som alltför ”macho”. Nu ska Ryanair rekrytera en marknads- och försäljningschef i ett försök att tona ner sin tuffa attityd, skriver Travelmole.com.

Michael O’Leary medgav att Ryanair behöver skaffa en schysstare attityd och är även överens med aktieägarna om att det behövs ett närmare samarbete med nätresebyråerna.

De nya löftena om en snällare framtoning kom efter att konsumenttidningen ”Wich?” läsare utnämnt Ryaniar till det företag med sämst kundservice. Även om Michael O’Leary avfärdade rapporten som ”skräp” medgav han att flygbolaget måste sluta att medvetet göra folk förbannade.

Som en del av sin rekryteringskampanj letar Ryanair också efter en kommersiell direktör om ska ta ansvar för flyglinjeutveckling, förhandlingar med flygplatser, schemaläggning, kabinfaktor och trafiktillväxt.

Sista ansökningsdag för de nya tjänsterna är den 25 oktober.

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024